החלפת מנגנון לדלת מעץ

לפני תחילת הפרויקט שלך – כלים ואספקה

השלב הראשון הוא למדוד את הדלת ולוודא שהיא תתאים לפתח.

לאחר מכן, תצטרכו למצוא דלת באותו גודל וצורה כמו זו שאתם מחליפים.

אתה יכול להשתמש במסור כדי לחתוך את הדלת החדשה לגודל במידת הצורך.

חיתוך הדלת החדשה עשוי לדרוש מכם לשייף או להקצע אותה כך שהיא תתאים לפתח, וזה לא קשה אבל לוקח זמן.

לאחר שחתכתם או שייפתם את הדלת החדשה שלכם, הכנס אותה למקומה על ידי התאמתה למשקופים עם סנטימטר אחד של רווח משני צידי כל משקוף לצורך התרחבות והתכווצות.

למה לצפות מהמדריך הזה –

מדריך זה יעזור לך למצוא את המנגנון הטוב ביותר עבור דלת העץ שלך.

דלתות עץ משמשות לרוב בבתים ובמבנים אחרים, ולכן חשוב לדעת כיצד לבחור את המנגנון המתאים עבורן. מדריך זה יסייע לכם בתהליך, על מנת שתוכלו לוודא שתקבלו מנגנון המתאים לצרכים ולתקציב שלכם.

מדריך זה יספק סקירה של החלקים השונים המרכיבים דלת עץ, והחומרים השונים בהם ניתן להשתמש כדי להחליף מנגנון לדלת עץ.

כמו כן, נדון כיצד להתקין את המנגנונים החדשים ובכל שיקול אחר שכדאי לזכור בעת החלפת מנגנון לדלת עץ.
למידע אודות מנעולן מורשה בראשון לציון עליך לגלוש לאתר lockcenter.co.il

שלב 2. התקן את ערכת הבריח והנעילה החדשה

ערכת הבריח והנעילה החדשה מותקנת במקום הישנה. זה נעשה על ידי הסרת הברגים או המסמרים הישנים שמחזיקים את ערכת התפס והנעילה הישנה במקום. יש ליישר את ערכת התפס והנעילה החדשה עם לוחית הלחיצה כך שתתיישב צמוד אליה, ולאחר מכן הצמד אותה למסגרת הדלת באמצעות ברגים או מסמרים.

חשוב להתקין ערכת בריח ומנעול חדשה בעת החלפת מנגנון לדלת עץ. זה יבטיח שהדלת תינעל בצורה מאובטחת ותגן על הבית שלך מפני פולשים.

סוג המנעול הנפוץ ביותר בשימוש בדלתות נקרא מנעול שקע. מנעולי שקע מותקנים בשולי הדלת, כך שניתן לנעול אותם מבפנים הבית אך לא מבחוץ. הם בטוחים יותר מאשר סוגים אחרים של מנעולים כי אתה לא יכול לפרוץ אותם בכוח גס.

ישנם שלושה מנגנונים עיקריים לפתיחת דלת עץ: ידית, ידית או ידית.

התפס מותקן בצד אחד של הדלת בעוד הבורג עובר דרכו בצד הנגדי. התפס מחובר לזרוע הנמשכת החוצה ועליה עין המחליקה לחור בבורג כשהוא סגור. העין אז מונעת ממישהו לדחוף לפתוח או למשוך כל חלק של הדלת.

מאמר זה היה

– מה לעשות לפני שמתחילים –

לפני שמתחילים להחליף מנגנון לדלת עץ, צריך לוודא שהדלת אכן שבורה. אתה יכול לבדוק את זה על ידי פתיחה וסגירה של הדלת ולראות אם יש בעיות עם זה.

אם אתה מגלה שמשהו לא בסדר בדלת, אז אתה צריך להשיג אחת חדשה לפני שמתחילים. אחרת, תצטרך לעבור תהליך של תיקון משהו שאינו שבור.

אם הכל בסדר עם הדלת שלך, אז אתה צריך להתחיל בהסרת המנגנון הישן והתקנת אחד חדש.

זה עניין מסובך מכיוון שיש הרבה משתנים שיש לקחת בחשבון. ראשית, יש להעריך את הדלת על כל נזק ולאחר מכן יש לזהות את סוג הדלת שזקוק להחלפה. ישנם סוגים רבים ושונים של דלתות וחשוב למצוא את הדלת הנכונה. לאחר מכן, יהיה צורך למדוד את הדלת החדשה ולחתוך אותה (במידת הצורך) לפני שתתקבע למקומה עם צירים וברגים. לבסוף, כל עבודת איטום עשויה להזדקק לביצוע בדלת החדשה כדי שתוכל למנוע טיוטות או רעשים.

– אסוף את כל החומרים הדרושים

פלייר, מברג, ברגים וידית דלת. אם מברג אינו זמין, אתה יכול להשתמש בסוג אחר של חפץ שטוח כמו חתיכת עץ או מגרד קרח. הסוג הפופולרי ביותר של ברגים המשמשים הם ברגי פיליפס אך ניתן להשתמש בהם גם עם ברגי כוכב או ברגים משושה.

חלק זה ילמד אתכם כיצד להחליף מנגנון לדלת עץ. ראשית, אתה צריך לאסוף את כל החומרים הדרושים: צבת, מברג, ברגים וידית דלת. אם אין מברג זמין, ניתן להשתמש בסוג A. לאחר מכן, הברג את ברגי הציר והסר את הציר ממשקוף הדלת בעזרת פלייר. הסר כל חלק ישן או שבורה מהמנגנון והברג חדשים. לבסוף, הרכיבו את הכל בחזרה והדקו אותו בעזרת פלייר או סוג A.

חלק זה ילמד אתכם כיצד להחליף מנגנון לדלת עץ. ראשית, אסוף את כל החומרים הדרושים לך: פלייר, מברג, ברגים וידית לדלת (או השתמש בסוג A). לאחר מכן הברג את ברגי הציר והסר את הציר ממסגרת הדלת שלך עם צבת. הסר כל חלק ישן או שבורה מהמנגנון שלך ולאחר מכן הברג חדשים. לבסוף הרכיבו הכל שוב והדק אותו עם צבת או סוג A!

– התהליך –

תהליך החלפת מנגנון לדלת עץ אינו קשה. זה יכול להיעשות על ידי שימוש בכמה כלים וביצוע כמה שלבים פשוטים.

אחד הדברים החשובים ביותר לעשות הוא למדוד את הדלת. זה יבטיח שיש לך את הגודל והסוג הנכון של ידית הדלת להחליף את הישנה בה.

אם אתה מחליף תפס ישן, תצטרך להסיר אותו תחילה לפני התקנת החדש.

לאחר מכן, הסר את כל הברגים או המסמרים המחזיקים את הידית הישנה במקומה ולאחר מכן הסר אותה על ידי משיכתה החוצה מהבסיס שלה כדי לשחרר אותה מהצירים שלה. עליך להשתמש במברג עבור שלב זה אם יש ברגים המחזיקים את הידית במקומה.

לבסוף, התקן את ידית הדלת החדשה שלך על ידי הברגה או מסמר חזרה למקומה ולאחר מכן בדוק אם הכל עובד כראוי לפני שתסיים על ידי החזרת חלקי הקישוט שאולי הוסרו במהלך ההתקנה.