תכנית לשעת משבר בעסק שלך – כל מה שצריך לדעת

מה אתה צריך לעשות כאשר משבר מכה את העסק שלך ?  

כל עסק יתמודד בסופו של דבר עם משבר. זה יכול להיות אסון טבע, פרצת נתונים, או אפילו סתם לקוח לא מרוצה. המפתח להתמודדות הוא לדעת מה לעשות מראש – כך תוכלו להגיב במהירות וביעילות.

1. העריכו את המצב

2. החלט אם אתה זקוק לעזרה מבחוץ

3. הכן את הצוות שלך

4. צור קשר עם מחזיקי עניין

5. פעלו במהירות ובנחישות

הצעד הראשון בהתמודדות עם ניהול משברים הוא להעריך את המצב ולהבין את חומרת המשבר. לאחר מכן, אתה צריך להבין את הדרך הטובה ביותר לתקשר מה קרה ואיך תתקן את זה.

מדוע ניהול משברים חשוב לעסק שלך?

משבר הוא זמן שבו חברה או ארגון מתמודדים עם אירוע שעלול לגרום לפגיעה משמעותית במוניטין ו/או בביצועים הפיננסיים שלהם. משבר יכול לקרות בכל עת, אבל חשוב להיות מוכנים אליו לפני שהוא קורה.

ניהול משברים הפך להיבט חשוב של עסקים ושיווק בעידן הדיגיטלי.

עולם העסקים משתנה ומתפתח כל הזמן. המגמה האחרונה בעולם העסקים היא ניהול משברים. לפני כמה שנים, הרעיון של ניהול משברים לא היה נושא שנדון רבות. כיום, היא מהווה חלק מהותי מהתוכנית האסטרטגית של כל חברה. חלק לא פחות חשוב מניהול  משברים, הוא מנהיגות טובה וחזקה של מנכ"ל הארגון – זה תורם למורל של העובדים ומונע מהתרסקות קשה יותר.

ניהול משברים

ניתן להגדיר ניהול משברים כתהליך שבו חברה מנהלת אירוע פתאומי ובלתי צפוי שעלול לפגוע בתדמיתה או במוניטין הציבורי שלה, לאיים על קיומה או לגרום להפסד כספי משמעותי לבעלי העניין שלה.

תכנית ניהול משברים טובה כוללת אמצעים למניעה, מוכנות, תגובה והתאוששות מכל סוג של אירוע שעלול להביא לתוצאה שלילית עבור החברה או הארגון.

3 אסטרטגיות מובילות לצמצום השפעת המשבר

בניהול משברים, ישנן שלוש אסטרטגיות עיקריות שבהן חברות יכולות להשתמש כדי להפחית את ההשפעה של משבר. שלוש האסטרטגיות הללו הן: מניעת משבר, תגובה למשבר והתאוששות ממשבר.

מניעת משברים עוסקת במניעת התרחשות המשבר מלכתחילה. ניתן לעשות זאת על ידי יצירת תכנית חירום לכל המשברים האפשריים ועל ידי קיום נהלים כיצד להגיב למשברים אלה, אם הם מתרחשים.

תגובת משבר היא תגובה מהירה כאשר משבר אכן קורה. לחברה צריכים להיות ערוצי תקשורת ונהלים ברורים כיצד להתמודד עם המצב ומי צריך לעשות מה על מנת למזער את ההשפעות השליליות של המשבר על המוניטין שלה. התאוששות משבר עוסקת בהחלמה ממשבר או אסונות קודמים שלא נמנעו, או לא ניתן היה להימנע מהם בשום אמצעי.

ניהול משברים הוא תהליך של טיפול במשבר. זה כולל שני שלבים:

1) מניעת משברים

2) תגובה למשבר.

השיטות הטובות ביותר בתגובת חירום הן לקיים תכנית לניהול משברים ולדעת כיצד להגיב במקרה של משבר. תכנית ניהול משברים טובה, יכולה לצמצם משמעותית את המשבר על העסק ואת הנזקים הכרוכים בכך בין אם זה בכוח האדם, בין אם זה כלכלי ובין אם זה במוניטין.