מה לעשות ברומא?

מבוא

מה לעשות ברומא, איטליה? יש כל כך הרבה דברים לעשות ברומא, איטליה! יצרנו רשימה של 5 הדברים המובילים לעשות ברומא.

1. חקור את הקולוסיאום: הקולוסיאום הוא אחד המבנים האייקוניים ביותר ברומא כולה וזה גם אחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר.

2. בקר בעיר הוותיקן: בעיר הוותיקן נמצאות כמה מהאמנות והארכיטקטורה היפות בעולם, כולל בזיליקת פטרוס הקדוש, הקפלה הסיסטינית ומוזיאון הוותיקן.

3. הליכה לאורך Via dei Fori Imperiali: רחוב זה רצוף בכמה מהאתרים הארכיאולוגיים החשובים ביותר של רומא העתיקה, לרבות הפורום הרומי, שוק טראיאנוס והפנתיאון.

4. סעו על גונדולה: גונדולות הן סירות רומנטיות המושלמות לחקר התעלות של ונציה בלילה או ביום!

5. בקר בעתיקה

הקולוסיאום

הקולוסיאום הוא אנדרטה ברומא, איטליה. הוא נבנה במאה הראשונה לספירה על ידי הקיסר אספסיאנוס. הקולוסיאום ממוקם בצד המערבי של הפורום הרומי והוא שימש במקור כמקום לתחרויות גלדיאטורים.

הקולוסיאום הוא אחד מציוני הדרך המפורסמים ביותר של רומא ומהמוכרים ביותר באדריכלות העולמית. פעם הוא שימש למופעים ציבוריים כמו קרבות גלדיאטורים, שחזורים של קרבות מפורסמים, ציד בעלי חיים, הוצאות להורג, דרמות וקומדיות.

הקולוסיאום הוא אחד המבנים המפורסמים ביותר ברומא. נבנה בשנת 72 לספירה, הוא שימש כמקום למשחקים ציבוריים ובידור.

הקולוסיאום ממוקם בצד המזרחי של גבעת הפלטין. זהו האמפיתיאטרון הגדול ביותר שנבנה אי פעם, והוא יכול להכיל מעל 50,000 צופים בו זמנית.

הוא נחנך על ידי הקיסר טיטוס בשנת 80 לספירה ומאז הוא אטרקציה תיירותית פופולרית.

פנתיאון

הפנתיאון הוא אחד המבנים הרומיים העתיקים השמורים ביותר. הוא הוקדש לכל האלים והאלות, כולל הקיסרים.

הפנתיאון הוא מקדש רומי שנבנה במקור כמקדש פגאני, אך כעת הוא משמש ככנסייה קתולית. המבנה נמצא בשימוש למעלה מאלפיים שנה והוא עומד על תילו עד היום.

לפנתיאון שישה עמודי שיש גדולים ואכסדרה פתוחה עם שורה כפולה של עמודים משני הצדדים. העמודים עשויים מגרניט ממצרים ושיש אדום מיוון, שהורכבו על ידי הקיסר אדריאנוס בתקופת שלטונו במאה ה-2 לספירה.

עם כניסתכם למבנה תראו פתח בתקרה הנקרא אוקולוס ונועד להכניס אור למבנה. גובה הכיפה 43 מטר ורוחבה 142 רגל בבסיסה מה שהופך אותה לאחת הכיפות הגדולות ביותר שנבנו אי פעם ללא פיגומים או תומכים שתומכים בה

מוזיאון הוותיקן

מוזיאון הוותיקן הוא אוסף של אמנות ופסלים המשתרע על פני יותר משש מאות שנים. זה זכה לביקור של למעלה מ-6 מיליון אנשים בשנת 2017.

מוזיאון זה הוא ביתם של כמה מיצירות האמנות המפורסמות ביותר בעולם. אז אין זה פלא שהוא מושך מבקרים מכל רחבי העולם.

ישנם שלושה חלקים עיקריים במוזיאון זה: הקפלה הסיסטינית, המוזיאון הגרגוריאני המצרי וה-Pinacoteca Vaticana.

מוזיאון הוותיקן הוא לא רק מקום לחובבי אמנות אלא גם להיסטוריונים וחוקרים שמעוניינים לדעת יותר על התרבות וההיסטוריה הרומית.

קסטל סנטאנג'לו

קסטל סנטאנג'לו הוא מבצר וטירה רומאית ברומא, איטליה. הוא נבנה כמאוזוליאום עבור הקיסר אדריאנוס.

בניית המאוזוליאום החלה בסביבות שנת 132 לספירה, כאשר אדריאנוס עדיין היה בחיים. זה נחשב לבניין הראשון שנבנה אי פעם בכוונה כאנדרטה. שמו המקורי של המבנה היה "המאוזוליאום של אדריאנוס".

Castel Sant'Angelo היא טירה ברומא, איטליה. הטירה נבנתה כמאוזוליאום במאה ה-3 והיא ממוקמת על הגדה הימנית של נהר הטיבר, ליד חומות הוותיקן.

טירת סנט אנג'לו היא אחת האטרקציות הפופולריות ביותר ברומא. הוא שימש כמבצר, כלא ומגורים של האפיפיור לאורך זמן. הוא נבנה במקור על ידי הקיסר אדריאנוס כדי לשמש כקבר ומאוזוליאום שלו. ביצור רומי זה משמש כיום לקונצרטים ותערוכות על התרבות וההיסטוריה הרומית.

מזרקת טרווי

מזרקת טרווי היא אחד מציוני הדרך האיקוניים ביותר ברומא. עדיף לבקר במזרקה בזמן השקיעה ולצפות במים כשהם זורמים לתוך המזרקה.

מאמר זה דן במזרקת טרווי ברומא, איטליה. זהו יעד תיירותי פופולרי ואתר אגדות רבות. המזרקה ממוקמת בקצה גבעת קווירינל והוזמנה על ידי האפיפיור קלמנס ה-12 ב-1732.

מזרקת טרווי היא אחד מציוני הדרך האיקוניים ביותר של רומא, והיא הופיעה בסרטים רבים כגון "שלושה מטבעות במזרקה". האגדה מספרת שאם תזרוק מטבע למזרקה, תחזור שוב לרומא.

המדרגות הספרדיות ופיאצה די ספאניה

המדרגות הספרדיות ופיאצה די ספניה הן שניים מציוני הדרך האיקוניים ביותר ברומא.

המדרגות הספרדיות, שנבנו בשנת 1723, הן גרם מדרגות מפואר המוביל מפיאצה די ספניה לכנסיית טריניטה דיי מונטי. הוא גדוש בחנויות ובתי קפה ומהווה מקום מפגש פופולרי למקומיים וגם לתיירים. בפיאצה עצמה יש כמה מהמזרקות המפורסמות ביותר של רומא, כולל מזרקת ארבעת הנהרות מאת ברניני.

מאמר זה עוסק בשתיים מהאטרקציות הפופולריות ביותר ברומא, פיאצה די ספניה והמדרגות הספרדיות.

המדרגות הספרדיות הן מערכת מדרגות מונומנטלית המובילה מפיאצה די ספניה לכנסיית טריניטה דיי מונטי. המדרגות תוכננו בשנת 1723 על ידי פרנצ'סקו דה סנקטיס, ובנייתן הושלמה בשנת 1726. יש אגדה שאומרת שאם תשבו על המדרגה העליונה עם הגב לכנסייה, יהיה לכם מזל טוב ועושר במשך שבע שנים .

Piazza di Spagna היא אחת הכיכרות המפורסמות ביותר ברומא, הממוקמת בפינת ויה קונדוטי ו-ויה דל באבוינו. הוא נבנה על ידי פייטרו ברניני בין השנים 1633-1640 כחלק מתוכנית עירונית שנועדה ליצור שטח פתוח מול ה-Palazzo delle Esposizioni, אשר נבנה בשנת 1911 על ידי אנריקו דל דביו ביבשה.