הכירו את המותג – קארל לגרפלד

הקדמה: מי זה קרל לגרפלד?

קארל לגרפלד הוא מעצב אופנה, מאייר וצלם מפורסם בעולם.

קרל לגרפלד נולד ב-10 בספטמבר 1933 בהמבורג, גרמניה. הוא למד אדריכלות במינכן ובפריז. לאחר שסיים את לימודיו החל לעבוד כמעצב בבית קלואי בשנת 1954. בשנת 1983 הפך למנהל הקריאטיבי של פנדי. בשנת 1987 הוא הקים קו אופנה משלו – קארל לגרפלד פריז. מאז הוא מעצב בגדים ושיתף פעולה עם מותגים רבים כולל שאנל, הרמס ו-H&M.

הוא היה גם צלם שצילם תמונות של ידוענים רבים כמו מדונה או דיוויד בואי, רק אם יש כמה.

קרל לגרפלד הוא מעצב אופנה גרמני ואייקון של סצנת האופנה הפריזאית.

נולד בשם קרל אוטו לגרפלד ב-10 בספטמבר 1933 בהמבורג, גרמניה. הוא נקרא "הקייזר של האופנה" והוא אחד המעצבים המשפיעים בעולם.

לגרפלד זכה בהצטיינות רבה על תרומתו לעיצוב אופנה, כולל:

– מפקד אביר עם כוכב מסדר הכבוד (גרמניה)

– מפקד עם כוכב מסדר האמנויות והאותיות (צרפת)

– קצין גדול עם Cravatte d'Officier de la Legion d'Honeur (צרפת)

– מפקד אביר עם כוכב המסדר המלכותי של ואסה (שוודיה)

– קצין עם סטאר או

הקדמה: מה זה קרל לגרפלד ומי הוא?

קארל לגרפלד הוא מעצב אופנה גרמני ומייסד בית האופנה בעל השם.

קרל אוטו לגרפלד (באנגלית: Karl Otto Lagerfeld; נולד ב-10 בספטמבר 1933) הוא מעצב אופנה, אמן, צלם ושחקן מזדמן גרמני. הוא עיצב עבור מותגי יוקרה שונים, כולל שאנל, פנדי, קארל לגרפלד פריז, קארל לגרפלד בע"מ, והלייבל בעל השם שלו.

לגרפלד שיתף פעולה עם מעצבים אחרים כמו רוברטו קוואלי עבור הלייבל האיטלקי Just Cavalli. הוא נבחר כאחד ממאה האנשים המשפיעים בעולם של מגזין טיים בשנת 2007.

קרל לגרפלד, נולד בשם קרל אוטו לגרפלדט ב-1938, הוא מעצב אופנה ואמן גרמני. הוא המעצב הראשי של קארל לגרפלד, שאותו קיבל מאביו ב-1984.

קארל לגרפלד החל את הקריירה שלו כשוליה של פייר בלמיין ב-1954. לאחר מכן הלך לעבוד אצל ז'אן פאטו ב-1956 לפני שחזר ל-Balmain. ב-1960 עזב את תעשיית האופנה הצרפתית והחל לעבוד כמעצב עצמאי באיטליה.

ב-1963 הוא הפך למנהל אמנותי של פנדי ויצר את תיק ה"בגט" המפורסם שלהם שנקרא על שמו. ב-1965, הוא הפך למנהל אמנותי של קלואי, שם העיצובים שלו היו יותר נשיים ופחות יקרים מכמה ממעצבי הקוטור האחרים של אותה תקופה.

ב-1976, לגרפלד הפך למנהל הקריאטיבי של שאנל ומאז זוכה להפיכת שאנל למותג יוקרה עולמי עם הכנסות שנתיות של 4 מיליארד דולר. העיצובים שלו ידועים

קרל לגרפלד בשנות ה-60 וה-70

קארל לגרפלד הוא מעצב אופנה וראש בית האופנה של LVMH, שאנל. הוא ידוע בעיצובים האייקוניים שלו, שנלבשו על ידי סלבריטאים כמו מדונה וליידי גאגא.

קרל לגרפלד נולד בהמבורג ב-10 בספטמבר 1933. הוא למד באקדמיה המלכותית לאמנויות יפות באנטוורפן מ-1954 עד 1957. ב-1959 עבר לפריז והחל לעבוד אצל פייר בלמיין עד 1965, אז הפך למעצב ראשי של פנדי. . ב-1987 הוא הפך למעצב הראשי של שאנל ונשאר שם עד 2017, אז פרש בגיל 85.

לגרפלד עבדה גם עם מותגים אחרים כמו נייקי, דיסני, קנזו וקלואה בין היתר. עבודותיו הוצגו במוזיאונים ברחבי העולם כולל מוזיאון המטרופוליטן של ניו יורק ומוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון
עבור פרטים מורחבים בנושא של נעליים קארל נא לבקר ב- chip-chip.co.il

בשנות ה-60 וה-70, קרל לגרפלד היה רק מעצב אופנה צעיר שהתפרסם בעיצוביו עבור בית האופנה הצרפתי קלואה.

הוא היה ידוע כיצירתי ופזרני מאוד.

תמיד היה לו רעיון חדש שאף אחד אחר לא יכול להמציא.

העיצובים שלו תמיד היו שונים מאוד ממה שכל אחד אחר עשה באותה תקופה.

קרל לגרפלד בשנות ה-80 וה-90

בשנות ה-80, קרל לגרפלד היה אחד ממעצבי האופנה המפורסמים באירופה. הוא נודע בעיצוביו הראוותניים וב"שלטון האימה" שלו על הצוות שלו.

בשנות ה-90, קרל לגרפלד הפך לשם דבר באמריקה. הוא עיצב בין היתר עבור מותגים אמריקאים גדולים כמו פנדי ודונה קארן.

ב-2013 הוא הפך למנהל הקריאטיבי של שאנל. האוספים שלו זכו לשבחים וגם לביקורת מצד המבקרים והמעריצים כאחד.

קרל לגרפלד היה מעצב מצליח בשנות ה-80 וה-90. הוא ידוע בעבודתו עם שאנל, פנדי והחברה שלו.

צילומי השער של ווג ב-1990 עם קרל לגרפלד היו אחד הרגעים הבלתי נשכחים בקריירה שלו. הצלם היה פטריק דמרצ'לייה, שגם צילם עבור ווג בשנות ה-90.